<p>Kasteel Westerflier in Diepenheim; &eacute;&eacute;n van de plekken om eens helemaal tot rust te komen, zo is de boodschap van de nieuwe campagne.</p>

Kasteel Westerflier in Diepenheim; één van de plekken om eens helemaal tot rust te komen, zo is de boodschap van de nieuwe campagne.

(Foto: Shutterstock)

Campagne speelt in op ‘Slow TV’

HOF VAN TWENTE - Twente Marketing probeert altijd op innovatieve, speelse wijze meer mensen naar onze regio te lokken. Met het promoten van de natuur, de rust, de Twentse gastvrijheid en gemoedelijkheid boekten zij al veel succes - Twente zag in de pre-coronajaren telkens meer toeristen van buiten de regio.

Deze week lanceerde men een nieuwe campagne, die volgens Twente Marketing in moet spelen op het huidige tijdsbeeld en bredere trends: zij zetten nu namelijk livestreams en ‘slow-TV’ in om beelden van Twente te tonen.

Via de website www.zoominoptwente.nl kunnen mensen zowel livestreams als vooraf opgenomen video’s bekijken van diverse markante, rustige plekken in de regio. Naast kasteel Westerflier in Diepenheim zijn dit nu ook onder meer het Springendal in Hezingen, de watermolen op landgoed Singrave nbij Denekamp en kinderboerderij Dondertman in Holten; hier kan men de pasgeboren alpaca’s bekijken. Naast de streams en video’s is er ook een informatieve component, met onder meer vragen en antwoorden over bijvoorbeeld de brede geschiedenis van kasteel Westerflier. Volgens gebiedsmanager Quirine ter Haar is de campagne ideaal om een jongere, hoogopgeleide gast te trekken - een doelgroep die sterk digitaal georiënteerd is.

Meer berichten